Levyale menestys jo kampanjan alkumetreillä

19.1.2011

‘- Osa vinyylilevyistä myyty loppuun
– Kampanja kestää 30. tammikuuta saakka

Valtakunnallinen levyale on osoittautunut menestykseksi jo kampanjan alkumetreillä. Koko levyalan kattava yhteiskampanja starttasi komeasti viime perjantaina 14. tammikuuta ja osa tuotteista on jo nyt myyty loppuun! Tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana olleet vinyylilevyt ovat osoittautuneet todelliseksi jättihitiksi. Vesa-Matti Loirin 4+20-vinyylilevy myytiin Levykauppa Äxän Helsingin myymälässä loppuun jo alennusmyynnin alkajaispäivänä, kertoo ketjun toimitusjohtaja Jyri Lipponen. Warner Music Finlandin myyntipäällikkö Timo Kivinen puolestaan kertoo levyn olleen niin suositun, että siitä jouduttiin ottamaan uusintapainos kampanjan ensimmäisenä päivänä. Myös vinyylipainos Jenni Vartiaisen Seili-levystä on loppuunmyyty. Kaiken kaikkiaan vinyylilevyt ovat saanet loistavan vastaanoton, hän jatkaa.

Myymäläpäällikkö Aleksi Pahkala helsinkiläisestä Stupido-Shop-levykaupasta toteaa kampanjasta seuraavaa: "Hyvin on lähtenyt ja kama liikkuu kuin ennen vanhaan. Uudet vinyylit kiinnostavat ja tietty myös tuhannet ale-CD:t! Mahtavaa, kun koko musiikkiala kerrankin puhaltaa yhteen ja ihmisläheisesti."

Jokavuotinen levyale järjestetään jo viidettä kertaa. Kampanja-aika on 14.- 31.1.2011. Vinyylilevyt ovat tänä vuonna mukana ensimmäistä kertaa. Levyalessa on mukana satoja myymälöitä ja myyntipisteitä kautta maan ja tuotteita kampanjassa on kaikkiaan tuhansia. Vinyylilevyjä on mukana peräti 1100 nimikkeen verran! Sekä CD- että vinyylilevyjen saatavuus vaihtelee myymälä- ja paikkakuntakohtaisesti ja vinyylilevyt ovat saatavana vain valikoiduissa myymälöissä. Tarkat tiedot löytyvät kampanjasivuilta www.levyale.fi.

Vinyylilevykampanjan kohokohtia ovat tätä alennusmyyntiä varten julkaistut erikoispainokset kuten esimerkiksi Jenni Vartiaisen Seili, Samuli Putron Elämä on juhla, Chisun Vapaa ja yksin, Magenta Skycoden Relief sekä Avaimen Punainen tiili. Tätä kampanjaa varten otettiin myös useista klassikkolevyistä uusintapainoksia, joita ovat muun muassa Hurriganesin 10/80, Eppu Normaalin Rupisia riimejä, karmeita tarinoita, J. Karjalaisen Villejä lupiineja, Albert Järvisen Braindamage – Or Still Alive sekä legendaarinen punk-kokoelma Hilse-LP. Kampanjassa on mukana myös runsaasti ulkomaisia klassikkojulkaisuja kuten esimerkiksi AC/DC:n Highway To Hell ja Back In Black, The Doorsin L.A.Woman, Eaglesin Hotel California, Motörheadin Ace Of Spades sekä Pink Floydin Dark Side Of The Moon.

CD-levyjen kohokohtia kampanjassa ovat mm. Apocalyptican 7th Symphony, Cheekin Jare Henrik Tiihonen 2, Fintelligensin Mun tie tai maantie, Happoradion Pienet ja keskisuuret elämät, Herra Ylpön ja Ihmisten Pojat ei tanssi, Hevisauruksen Jurahevin kuninkaat, HIMin Screamworks – Love in Theory and Practice, Irinan Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, Iron Maidenin The Final Frontier kahtena eri versiona, Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin Valon pisaroita, Lady Gagan The Fame Monster deluxe-editio, Robert Plantin ja Alison Kraussin Raising Sand, Jukka Pojan Kylmästä lämpimään, Anna Puun Sahara, The Rasmuksen The Best of Rasmus, Risto Räppääjän Risto Räppääjä ja Pakastaja-Elvi, Topi Sorsakosken Itse asiassa, Stingin Symphonicities, Maija Vilkkumaan Kun joet muuttaa suuntaa ja Volbeatin Beyond Hell / Above Heaven. Mukana on myös laaja valikoima levybokseja sekä musiikki-dvd-levyjä.

Tuotteet vaihtelevat myymälä- ja paikkakuntakohtaisesti. Lisätietoja löytyy sivuilta www.levyale.fi

Lisätietoja:
Tiedotuspäällikkö Katja Toivanen, puh 040-7011686, katja.toivanen (ät) welho.com